Dames 3 voelt de druk van het evt. naderende kampioenschap

Het kwam uit de kleine teen, de overwinning van dames 3 op een vijftal dames van NVC4.
In de eerste set hadden de dames de grootste moeite hun spelniveau te halen en speelde ook de stress om op tijd te zijn voor de wedstrijd van half 8 een rol. Na een knappe inhaalrace sloten de dames de set af met een winst van 25 – 23. Daarna liep het soepeler en kwamen de dames veel beter in hun spel. Het blok stond goed en ook de aanvallen verliepen een stuk beter. Nog 1 wedstrijd te gaan en 1 punt is genoeg voor het kampioenschap.

Dames 4 haalde ook weer de volle winst binnen tegen VCR 2. In een spannende strijd werden de Ruinerwoldse dames verslagen met 3 – 0. Speciale dank voor interim-coach Harry en Bert voor het tellen.

Dames 2 kwam net tekort tegen koploper VCM Ballorig. Er werd verloren met 2 – 1.

Heren 2 rekende met 3 – 0 af met Quick 2. Heren 2 van VVOosterboer was, door een afwezigheid van een 3-tal basisspelers, versterkt (met recht) met Dirk en Machiel van Heren 3. Na een onwennige start van Dirk als spelverdeler, de aanvallers van H2 zijn van nature razendsnel, groeiden we als team in de wedstrijd. (Al moet een aantal spelers oppassen niet te veel te groeien) Het niveau steeg met de minuut, zo ook de set-ups. Na een veelvuldig “Die bal moet hoger” kwam toch het signaal “Die bal mag wel wat lager”. Dit refereert dan weer naar de snelheid van handelen van een van onze beste buitenaanvallers; hij had te lang bedenktijd (?) De middenaanval werd goed gezocht, sterker nog, ook gevonden! Het blokken op midden was aan onze kant goed verzorgd. De verdediging stond goed, maar met onze ervaring wisten we dat te doorbreken. Er was veel strijd, en wij deden ook leuk mee. Al met al wel een terechte uitslag. (verslag Martin vd Sommen)

Heren 3 won evenals de vorige keer met 3 – 0 van heren 4.