Dames 3 dicht bij stunt op koploper VCM

Gisteravond mocht dames 3 aantreden tegen de absolute koploper van de tweede klasse: VCM. Het team dat getraind wordt door Melanie heeft in 9 wedstrijden slechts 1 maal een setje afgestaan.

Dames 3 speelde zonder Ilona maar gelukkig weer met de van een blessure teruggekeerde Yvonne.

Gedurende het hele seizoen blijkt al dat de eerste set niet onze beste set is. Dat bleek ook nu, maar we kwamen snel in de wedstrijd. We hielden VCM redelijk bij maar verloren helaas teveel punten bij het verwerken van de opslag van VCM. Eindstand eerste set 25 – 18. De tweede set was één van onze beste sets van het seizoen. Positioneel stonden we goed, de pas kwam goed door, het blok stond als een huis en de aanval was prima verzorgd. Als tweede team in 10 wedstrijden wonnen wij een set van VCM: 19 – 25. Zoals in meerdere wedstrijden dit seizoen is gebleken, beschikt VCM over veel veerkracht. In de derde set konden we bij blijven tot 7 – 7 en daarna was het op bij dames 3 en liep VCM vrij gemakkelijk uit tot 15 – 9. We hebben  met opgeheven hoofd het veld verlaten! Moe maar voldaan, tot het uiterste gegaan en goed geknokt  tegen de uiteindelijk terechte winnaar VCM.

Ingrid