Familieduel eindelijk andersom!

Een berucht familieduel tussen Wout van der Wolde en zijn broer(tje) Ernst van der Wolde. Het tijdstip is geen favoriet van beide spelers, maar het was niet anders. Tot op heden was H1 er nog niet in geslaagd een wedstrijd van Quick 1 te pakken, waarin beide broers aanwezig waren. Veel hoop had ik dan ook deze keer niet.

Bij het betreden van de kleedkamer, waarin beide teams gehuisvest waren, werden de opstellingen zichtbaar. VV Oosterboer moest het zonder Roelof Hummel stellen, welke werd vervangen door Hans uit H2. Ook Quick kon niet de sterkste opstelling presenteren en kwam zelfs niet verder dan 5 spelers. Oosterboer begon sterk in de eerste set en wist een snelle voorsprong goed vast te houden. Alles liep goed, de pass, de aanval en zelfs de verdediging. De tweede set moest Oosterboer er echter aanmerkelijk harder voor vechten. Een halve minuut voor tijd stond Oosterboer twee punten voor en moest één van de spelers van Quick bijkomen van een blessure. Hiermee ging de resterende tijd verloren en stond het 2-0. De overwinning was zeker, maar we wilden de volle drie punten. De derde set ging het gelijk op, waarbij de stand gelijk of licht in het voordeel van Quick was. Gezien de lange duels en de korte tijd resterend na de tweede set kon de derde set ook niet volledig gespeeld worden. Bij het klinken van de zoemer was de voorsprong 2 punten voor Quick en eindigde het familieduel eindelijk eens in het voordeel van Oosterboer.

Ondergetekende heeft hiermee een goed gevoel aan de wedstrijd over gehouden, maar zit direct met een dilemma. Een sporter moet altijd stoppen op zijn hoogtepunt. Is er na drie jaar nu sprake van een ommekeer of een hoogtepunt???

Ernst van der Wolde