Stratenvolleybaltoernooi opnieuw succes!

Het is elke keer weer prachtig om te zien met hoeveel enthousiasme de deelnemers er tegenaan gaan in dit straten-volleybaltoernooi op het scoutingterrein aan de rand  van de Oosterboer. Voor de 29e keer alweer dit jaar. 16 teams werden verdeeld in 4 poules van 4 teams. Aan het eind van de eerste avond werden de setpunten en het puntensaldo vastgesteld. Op basis van deze volgorde werden de teams voor de tweede avond opnieuw ingedeeld. Extra leuk en spannend om op de tweede avond nog een keer de strijd voor de eerste plaats aan te gaan. Het ging in elke poule om een slagroomtaart. Dit blijkt elk jaar weer een fantastische motivatie om op een sportieve manier te vechten voor elke set en elke punt. Het weer werkte ook dit jaar weer prima mee! Het bleef op een enkele druppels na gelukkig droog.

In de eerste poule werd het team ‘Net Niet’ de onbetwiste kampioen. Zij werden gevolgd door de team van Lepelaar, Citroenrasp en Spoorkiekers. In de tweede poule moesten het team van Gerard (of met die andere onbenullige teamnaam…..) , Maogien Meppers en Haverstukkers I de Wapendragers voor laten gaan.

‘Pak de biezen’ werd kampioen in de derde poule. De Rietzoom werd tweede in deze poule, gevolgd door C1000 en Fazant. In de vierde en laatste poule werd het nog echt spannend, maar uiteindelijk ging het team ‘Ratjetoe’ er met de taart vandoor. Het Team Marjolein werd tweede, gevolgd door High and Low en de Haverstukkers II.

We hebben een gezellig toernooi gespeeld en dit jaar zonder blessures. Leuk om te melden dat maar liefst 4 deelnemers zich hebben aangemeld als lid van onze volleybalvereniging Oosterboer. Welkom!!

Tot slot wil ik hierbij de organisatie en de sponsors Lambeck en Langedijk en de firma Fame bedanken voor het mogelijk maken van dit toernooi.

Met vriendelijke groet,

Klaas Stoer