Ernst naar Nepal

als vrijwilliger voor Habitat for Humanity

Beste volleybalvrienden,

In 2012 wilde ik een deel van mijn vrije tijd aan het goede doel besteden. Ik heb mij dan ook aangemeld bij Habitat for Humanity als vrijwilliger voor een bouwreis naar Nepal. Vrijwilliger van een bouwreis houdt in dat je samen met andere vrijwilligers (op eigen kosten) afreist naar een arm gebied om daar mee te helpen aan de realisatie van veilige huisvesting. Deze reis was van 17 t/m 26 februari. We bouwden in het zuidoosten van Nepal, met lokale bouwmaterialen (bamboe) en volgens lokale bouwmethoden.

Een unieke ervaring die me altijd bij zal blijven. Vooral het geluk dat ik zag bij de toekomstige huiseigenaren, nu ze hun eigen huis hebben en een beter bestaan kunnen opbouwen. Ik ben blij dat ik hier aan heb kunnen meebouwen, want een huis geeft hen echt kans op een betere toekomst.

Ernst