Heren 2 dendert door

Heren 2 moest het dinsdag opnemen tegen de broeders van Oosterboer 3. Na de glansrijke 3-0 zege op “van Dorsten MAZ” vorige week wederom een wedstrijd die met 3-0 gewonnen zou kunnen worden. Maar dan moeten natuurlijk wel alle neuzen dezelfde kant opstaan en het concentratieverlies beperkt blijven.

Oosterboer 3 blijft een gevaarlijke ploeg die alle ballen terug kan halen welke over het netje ploffen. Met name de lange middenmannen Stoer en Flierman zijn sterk aan het blok en onberekenbaar als het gaat om de middenaanval.

De eerste set was er niet een om letterlijk warm van te worden. Heren 3 had blijkbaar door de fotosessie geen goede warming-up gedaan wat natuurlijk dodelijk is in deze flitsende oude mannencompetitie. Binnen 10 minuten was het gebeurd. De overige 2 sets maakten van de wedstrijd nog een “echte wedstrijd”. Heren 2 speelde redelijk geconcentreerd al knalde de Fame-directeur de bal wel iets te vaak buiten de lijnen. Heren 3 deed goed mee, haalde veel ballen terug, maar moest uiteindelijk toch eerbiedig buigen voor het technisch betere Oosterboer 2.

Met nog 3 wedstrijden te gaan hebben “de Heren van Twee” 10 punten uit 6 games.Het wordt nog een spannende aangelegenheid wie van Oosterboer 1/2 de 1e klasse mag verrijken. Het programma van het 2e ziet er met wedstrijden tegen Wijhko, Dingstede en VCR nog redelijk zwaar uit.We gaan er wel voor. Prestige is in deze broedertwist een drijvende kracht die veel los kan maken. Bovenal is het een leuke competitie.

De 4e set krijgt in december een verlenging met een Kertshap- en borrel: dinsdag 18 december , 19:00 uur , Herberg Het Plein.

Roel