Spannende strijd H1 en H2

De spanning was te snijden toen beide teams dinsdagavond klaar stonden om aan de wedstrijd te beginnen. Natuurlijk was H1 de favoriet maar H2 was van plan de huid zo duur mogelijk te verkopen.

Van meet af aan was H2 fel op de bal en het blok stond als een huis en zo trok H2 gedurfd het spel naar zich toe. H1 probeerde met aanvalsvariaties het blok van H2 te omzeilen maar het rendement van de aanvallen was onvoldoende en zo won H2 volledig terecht de eerste set. H1 had onderling blijkbaar een hartig woordje gesproken want men begon de tweede vol overtuiging en men ging voor de winst. Het blok van H2 had onvoldoende power en het veldspel liet ook te wensen over om voor de winst te gaan en dus een verdiende setwinst voor H1. De spanning nam toe want het ging naast de setwinst nu ook om de eer om als winnaar van de avond van het veld te kunnen stappen. H1 ging door op de ingeslagen weg van de 2e set maar H2 begon langzaam maar zeer zeker meer grip te op het aanvalsspel van H1 te krijgen. De ballen werden gered en werd volop geknokt en het blok stond weer als een huis. H1 werd nerveus en het veldspel werd minder en het rendement van het aanvalsspel begon af te nemen. H2 rook bloed en deed er nog een stapje bovenop en wist uiteindelijk de 3e set en dus ook de wedstrijd te winnen. Na de wedstrijd hebben we ons adrenalinegehalte onder het genot van een drankje weer controle gekregen. Nu maar hopen dat we in de volgende wedstrijd dit niveau ook weer halen.

Een speler, supporter, coach, wisselspeler.