Geweldig jubileumfeest

Afgelopen vrijdag was het zover…. De volleybalvereniging bestaat 30 jaar. PARTYTIME!

Het  feest ging om 20:30 uur van start in café La Porte (tegenover het station). Zo’n 50 (oud-)leden kwamen goedgemutst binnen en klaar om er een gezellige avond van te maken.

De feestcommissie opende de avond en toen werd duidelijk dat er een strijd zal worden geleverd tussen de mannen en de vrouwen. Bertus Roodhof was er om FEELINGS (lijkt op het tv-programma “Het gevoel van…”)te presenteren en na een korte uitleg , barstte de strijd los.

Mannen tegen de vrouwen… en wat voor strijd werd het.  Al snel bleek dat de dames goede kennis hadden van de muziek en de heren goed waren met de actualiteiten. De dames waren snel met het op de knop drukken en dat was af en toe iets te snel… waardoor er wat punten naar de mannen gingen.  De dames stonden voor de pauze voor op de mannen en waren ervan overtuigd dat zij tot het einde de voorsprong zouden behouden. Ingrid was de held bij de dames met alle liedjes van de jaren 80 en Harm verbaasde iedereen met zijn kennis van het liedje Toppertje en de artiest.

In de pauze was het even tijd om bij te praten en de strategie te bedenken voor de 2e helft. Onder het genot van een wijntje, biertje of wat fris was het een gezellig gekeuvel. Aan het eind van de pauze werd Bert Schrotenboer benoemd tot erelid van de vereniging. Het bestuur vond dat Bert na al zijn jaren van verdienste en inzet voor de vereniging in het zonnetje gezet moest worden. Hij kreeg uit handen van Marijke een mooie zwart/witte volleybalprent en een bos bloemen. Bert was helemaal verrast en was er een beetje stil van.

Toen was het weer tijd voor de 2e helft van de strijd tussen de mannen en de vrouwen. Het ging enigszins gelijk op (met een lichte voorsprong voor de dames). Na een aantal fragmenten te hebben geluisterd en nieuwsitems te hebben behandeld, werd de heren een kans gegeven om dichterbij de dames te komen. Maar aan het eind van Feelings was het overduidelijk dat de dames de winnaar waren. Helaas was er geen prijs te winnen, maar de eer was al meer dan voldoende.

Nu iedereen nog een beetje helder kon denken en praten, heeft de feestcommissie het stokje overgedragen aan de nieuwe feestcommissie (Monica Kreuze, Els Makkinga, Albert van Leuveren, Roelof Hummel en Gea Groeneveld). Ze ontvingen een map met alle draaiboeken en boodschappenlijstjes, een denkbeeldig stokje in de vorm van een tandenstoker en heel belangrijk het pasje  van de C1000. De feestcommissie werd bedankt door het bestuur met een bos bloemen voor een inzet.

Bertus draaide nog even door en het werd een mooi feest met een aantal polonaises door de kroeg en een paar mooie dansnummers (aantal dames kenden nog de pasjes van de hits van weleer).

Rond middernacht hield de muziek van Bertus helaas op, maar toen gingen de mensen achter de bar nog even door.

Het was een geslaagd feest, zoals een feest bij de VVO er bekend om staat.

Op naar de 35!!!!!

PS: de foto’s volgen!